Jag har ofta kunder bokade rygg-i-rygg med väldigt lite tid mellan kunderna, oftast ingen rast alls. Respektera därför din tid och min arbetstid. Har du tid bokad 12:00 prick, kom då till 12:00. Dyker du upp 15 minuter för tidigt kanske du kommer mitt i den enda rasten för dagen. Kommer du 15 minuter eller mer för sent så kommer vi inte hinna med din bokade behandling och din bokning kommer att klassas som en No Show.
Om du inte dyker upp till din bokade tid eller om du kommer mer än 15 minuter för sent kommer jag att räkna din bokning som en No Show (dök ej upp). En No Show behandling debiteras med 100% av bokningsbeloppet.
"Avbokningen måste ske senast 24h före den reserverade tiden! Avbokningar som sker efter det leder till en debitering på 100% av basbeloppet för tjänsten. Vid mer än 15 minuters försening kommer besöket inte hinnas med och räknas som en No Show. Det leder till en debitering på 100% av basbeloppet för tjänsten."
Ja, jag tar betalt vid uteblivit besök, även om du är sjuk.
Varför? När du avbokar en tid sent eller inte dyker upp är det väldigt svårt för mig att få in någon ny kund med kort varsel. Jag får inte betalt från någon arbetsgivare utan jobbar helt provisionsbaserat, från de bokningar som är gjorda hos mig.
Tänkte ge några exempel på olika situationer:
Exempel 1, om jag skulle ha en kund som av olika anledningar inte dök upp en vecka innebär 500-1.500kr inkomstbortfall. Om det skulle hända varje vecka (inte omöjligt i t.ex. vabuari) under en månad är det 2.000-6.000kr den månaden. Skulle din ekonomi klara av ett inkomstbortfall på 6.000kr?
Exempel 2, du sitter vid arbetsplatsen när din chef kommer in och säger att du tyvärr inte får göra något mer jobb de kommande 2 timmarna. Varför? Nej det har han bara bestämt själv, du behövs inte de kommande 2 timmarna. Men han vill att du stannar kvar på din arbetsplats och avslutar samtalet med att informera dig om att du inte kommer få någon lön för den här tiden du tvingas sitta och vänta. Hur skulle du känna för det?
Exempel 3, du sitter och längtar efter att få gå hem, klockan är 16:30 och du slutar om 30 minuter, yes! Din kollega, Gunhild, kommer in till dig och berättar att du behöver göra klart en uppgift, som hon glömt bort att berätta för dig om och den ska vara klar till 17:00. Du kollar igenom uppgiften och ser att det kommer ta dig minst 1 timme att bli klar. Hur skulle du välja att lösa det?
Detta är exakt de situationer som uppstår väldigt ofta på mitt jobb. Exempel 1 är hur grovt min ekonomi kan påverkas om ett par personer har dåliga framförhållning. Exempel 2 är när folk bara struntar i att höra av sig eller inte avbokar 24 timmar innan, som mina avbokningsregler kräver. Exempel 3 är när en kund inte gjort en korrekt bokning och dyker upp med önskemål om massa design och därför extra arbete som kommer ta minst 30-45 minuter mer än den avsatta tiden vi har innan nästan kund kommer.
Copyright © 2025 Sassy Studio - Med ensamrätt.
Drivs av GoDaddy